top_imagetop_imagetop_imagetop_imagetop_image
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

SPORTA pasākumi Durbes novadā


Durbes novada sporta pasākumu plāns 2021.gadam


Sporta nodarbības amatieriem notiek attālināti vai brīvā dabā. Telpās nedarbojas trenažieru zāles un  nenotiek individuāli treniņi.
Āra nodarbībās vienkopus var būt ne vairāk kā 10 cilvēki un neizmantojot kopīgās ģērbtuves.
Vairāk informācijas pie iestādes "Durbes novada sports" vadītājas Alises Ansones (mob.t.28662110).




 




 


 

Aicinām labāk iepazīt Durbi!

 

      Durbe- mūsu Latvijas mazākā pilsēta- ir vēsturiskiem notikumiem bagāta, ievērojama ar personībām kultūrā, mākslā, izglītībā, politikā.
Katrs gadalaiks piešķir pilsētai savu noskaņu. Pavasarī priecājamies par ābeļziedu skaistumu, vasarā pilskalnā tiek iedegts Līgo ugunskurs, rudenī acis priecē  sārto ābolu raža, bet ziemā  it kā laiks nedaudz apstājas, kad atliek vairāk laika pastaigai pa Durbi, tās apkārtni.
Sports
Piedāvājam orientēšanās nedēļu Durbē!
No 1.- 7.februārim ( ieskaitot) dalībniekiem ejot, skrienot vai braucot ar riteni jāatrod 8 Durbes vietas, kas uzzīmētas uz sienas pretī baznīcai :
 1.Avotiņš, 2. Baznīca, 3. Pilskalns, 4. Skatu tornis, 5. Gulbju dīķis, 6. Līgutu muiža, 7. Mazdurbe, 8. Vecā skola
Distanci var veikt jebkurā sev piemērotā laikā , noteikti jāatrod visi 8 punkti – jānofotografē un papildus  jāpievieno  arī 1 bilde, kā tika veikta orientēšanās (brīva fantāzija J ).
Fotogrāfijas jāiesūta A.Ansonei ( t.: 28662110 ) Wacapā tai pašā dienā, kurā veikta distance.
Pārsteiguma balva būs pirmajiem 3 dalībniekiem, kas uzdevumu būs izpildījuši pirmie!
Kultūra
Piedāvājam izbaudīt izzinošu pastaigu pa Durbi 6. februārī no plkst.12.00- 18.00.
Pastaigas laikā būs jāapmeklē 15 objekti, pieturas vietas, kur atradīsi jautājumu par Durbes vēsturi. Jāatbild uz Durbes muzeja vadītāja Reiņa Baha sagatavoto jautājumu ar vienu vārdu! Atbildes- vārdus iesūtīt līdz 7.februāra vakaram- plkst.18.00 whatsapp Dairai Veilandei – tel.29360509.  Visu 15 pareizo atbilžu iesūtītāji piedalīsies balvu izlozē. Balvās būs  grāmatas-  R.Bahs “Durbes stāsti” , T. Lankovska “Vēstules  Dzimtenei no trimdas”, blociņi, pildspalvas, maisiņi ar Durbes pilsētas simboliku.  Rezultāti tiks paziņoti 10. februārī.

Objekti, pieturas vietas:
 
  1. Durbes muzejs- Raiņa iela 17

  2. Ēka- Raiņa iela 16

  3. Viesu nams “Vecā skola” – Skolas iela 14

  4. Kultūras nams- Skolas iela 5

  5. A.Kronvalda ēka- Skolas iela 3

  6. A. Kronvalda Durbes pamatskola- Skolas iela 5a

  7. Ugunsdzēsēju depo- Aizputes iela 4

  8. Patērētāju biedrības ēka- Raiņa iela 29

  9. Viesu nams “Vīna darītava”- Aizputes iela 2

  10. Durbes ev.lut.baznīca

  11. Durbes pilsētas centra skvērs

  12. Ēka – Raiņa iela 38

  13. Ēka  - Raiņa iela 36

  14. Ēka – Skolas iela 2

  15. Ēka- Skolas iela 8

 
Veiksmi dalībniekiem!



Roņošana Durbes ezerā

 Ziemas peldēšana Durbes ezerā


Roņošana jeb peldēšana ziemā pēdējos gados kļūst arvien populārāka.
     Pelde aukstā ūdenī ir viens no efektīvākajiem veidiem organisma spēcināšanai aukstajā sezonā. Tā palīdz uzlabot asinsriti, vielmaiņu, imunitāti, paaugstināt organisma noturību pret aukstumu, mazināt bezmiegu, depresiju, astmu, muguras un locītavu sāpes. Tas ir veids, kā tikt galā ar ikdienas stresu, turklāt labi papildina citas fiziskās aktivitātes.
      Arī Durbē notiek ziemas peldes -   Durbes Roņi savu kustību iesāka jau 2018.gada rudenī  un tiekas vēl joprojām svētdienās Durbes ezera jaunajā peldvietā. Aktīvākie ir 6 peldētāji – Inga Lankupa, Ingrīda Vonda, Daiga Neilande, Vija Kuzmina, Kaspars Neilands, no kuriem jaunākais ir Gabriels Lankups – 11 gadi.  Protams ziemā peldes apgrūtina ledus, un Roņi lielu PALDIES vēlas pateikt Reinim Lankupam un Kasparam Neilandam par peldvietas sakārtošanu – tiek zāģēts ledus ar motorzāģi, ledus gabali tiek stumti ar speciāli uztaisītiem āķiem, lai atbrīvotu peldvietu. Tas ir grūts un nu jau atstrādāts darbs un ne reizi vien ir nācies, atbrīvojot ledu, iekrist ūdenī ar visām drēbēm, sazāģēt pat savu telefonu. Ir pat atbrīvota peldvieta no plāna ledus, uzvelkot ūdenslīdēju tērpu un kāpjot iekšā ūdenī. Bet tas neattur viņus palīdzēt sagatavoties ziemas peldēm.

(skatīties foto ...)

  Alises Ansones teksts un foto

 

 


Fiziskās aktivitātes - veselības pamats

      Regulāras fiziskās aktivitātes var izmainīt mūsu dzīvi. Cilvēka ķermenis ir radīts kustībai, tādēļ vislabāk mēs jūtamies, kad regulāri veltam savu laiku fiziskajām aktivitātēm. Vairs nav jāpierāda, ka sports var radīt prieku vai, piemēram, sakārtot nervu sistēmu. Ir vēl virkne labu īpašību, ko piedēvē regulārām fiziskajām aktivitātēm. Laiks tās vēlreiz atkārtot!
      Fiziskās aktivitātes ir kā pamats veselīgam dzīves veidam, tās stiprina orgānus, nodrošina to veselību, lai spētu veikt savas funkcijas. Fiziskās aktivitātes visbūtiskāk ietekmē sirds un asinsvadu sistēmu, labvēlīgi ietekmē nervu sistēmu, palīdz labāk uzsūkt barības vielas, attīra ādas poras. Regulāru un ilgstošu fizisko aktivitāšu rezultātā izdalās endorfīns - "laimes hormons", kas rada labsajūtu un uzlabo garastāvokli. Regulāras fiziskās aktivitātes uzlabo sirds - asinsvadu un elpošanas sistēmas funkcionālās spējas, stiprina ķermeņa muskulatūru un kaulus, uzlabo izturību, var palīdzēt novērst un samazināt aptaukošanos un uzturēt optimālu ķermeņa svaru. Tāpat tās var uzlabot psiholoģisko labsajūtu un samazināt stresu un nemieru.
        Samazina iespēju saslimt ar infekcijas slimībām, jo fizisko vingrinājumu prakse būtiski maina imūnsistēmu.
      Fiziskās aktivitātes tiek uzskatītas par vienu no galvenajām veselīgas dzīves sastāvdaļām!
      Jāsāk pamazām!
      Veselības uzlabošanai visefektīvākās ir mērenas intensitātes regulāras fiziskās aktivitātes, kas paātrina sirdsdarbību, rada siltuma sajūtu un vieglu elpas trūkumu. Šīs fiziskās aktivitātes ir vienkāršas un jau pierastas darbības - tādas, kā pastaiga, riteņbraukšana, peldēšana, nūjošana, dejas. Mazaktīvākiem cilvēkiem tie var būt mājsaimniecības un dārza darbi.
        Ikdienā fizisko aktivitāšu norma ir dzīve kustībā, kas ļauj cilvēkam būt veselīgam un uzturēt labu fizisko formu. Ikdienas fizisko aktivitāšu pamatu veido pastaigas, kāpšana pa kāpnēm un mājas uzkopšanas darbi, dārza darbi, piemēram, lapu vai zāles grābšana, sniega tīrīšana -šīs fiziskās aktivitātes būtu jāveic pēc iespējas biežāk.
       Vismaz 2,5 stundas nedēļā jāatvēl paaugstinātas slodzes fiziskām aktivitātēm, piemēram, skriešanai, peldēšanai, soļošanai, riteņbraukšanai, tenisa vai basketbola spēlēšanai. Divas reizes nedēļā vēlams veikt spēka vingrojumus, piemēram, cilāt svarus, atspiesties no zemes vai pievilkties pie stieņa un izpildīt dažādus lokanības vingrojumus, piemēram, stiepšanās vai joga. Pēc iespējas vajadzētu samazināt laiku, kas atvēlēts, lai skatītos TV un spēlētu datorspēles. Jāsamazina arī laiks, kuru pavadām sēžot vai vienkārši zvilnot.
        Fiziskās aktivitātes ir nozīmīgas jebkurā vecumā!
 

Rakstu sagatavoja
“Durbes novada sports” vadītāja A.Ansone,
pamatojoties uz Latvijas Tautas Sporta asociācijas konferences iegūtajiem materiāliem.

 




“Izaicini sevi un citus!” 2.posms

 

Lai, uzsākot jauno gadu, vairāk pamudinātu uz sportisku aktivitāti "Izaicini sevi un citus!", Durbes novada sporta dzīves organizatore Alise Ansone izaicina novadniekus sportot, rādot savu piemēru. Alise aktīvi soļo ar hantelēm piecas reizes nedēļā, katru reizi noejot ap 7 km, kas ilgst stundu. Alise saka, ka sākt izaicinājumu var katru dienu, tāpēc tie, kas nav pievienojušies 1.janvārī kustībai "Izaicini sevi un citus!", joprojām var izaicināt savus draugus un radus uz nedēļu vai ilgāk veikt kādu konkrētu aktivitāti, savstarpēji vienojoties par izaicinājuma mērķi un balvu.














Izaicini sevi !


Izaicini sevi un citus!

 
     Sporta dzīves organizatore A.Ansone aicina novada iedzīvotājus, uzsākot Jauno gadu, iesaistīties fizisko aktivitāšu izaicinājumā (nūjošana, skriešana, riteņbraukšana, aktīva pastaiga, āra trenažieri, aktivitātes stadionā u.c.).
     Līdz 31.janvārim jāiesūta bildes ar aprakstu un endomondo aplikācijas ekrāna šāviņu par veikto aktivitāti. Aprakstā jābūt  norādītam datumam, fizisko aktivitāšu aprakstam, veiktajam attālumam, ilgumam. Atskaiti par aktivitāti iesūta tai pašā dienā  vai ne vēlāk kā nākamā dienā e-pastā alise.ansone@durbe.lv Ja nav iespējams aktivitāti fiksēt ar endomondo, tad nosūtiet video formātā.
     Tiks apbalvota viena sportiskākā – aktīvākā ģimene un individuāli – sieviešu un vīrieši grupas aktīvākais dalībnieks. Jo dažādāk, jo labāk!

Veiksmīgu sportošanu!


















AIZVADĪTĀS SACENSĪBAS

 

Emīls RonisE.Roņa trenere Alise Ansone



Emīla Roņa panākums

 

Liepājas rajona sporta skola steidz sveikt visus labākos 2020.gada sportistus - Durbes novadā viens no labākajiem galda tenisa sportistiem bija Emīls Ronis, lai gan 2020.gadā sacensības bija maz, tomēr izdevās uzrādīt labus rezultātus. Emīla trenere ir "Durbes novada sports"
vadītāja Alise Ansone.